ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Κωδικός μαθήματος
OPT35
Μονάδες ECTS
3
Εξάμηνο
Εξάμηνο Γ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 3

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση και εξέταση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

Κατανοήσουν τις αρχές της παιδαγωγικής

Προετοιμαστούν ώστε να μεταφέρουν τις γνώσεις των οικονομικών με μεταδοτικόητα σε μελλοντικούς μαθητές

Λάβουν γνώση των σύγχρονων μεθόδων διδακτικής με τη χρήση ΤΠΕ

Εξασκηθούν μέσω της μικροδιδασκαλίας σε βασικά οικονομικά θεωρήματα

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών.

Λήψη αποφάσεων

Ενεργοποίηση αυτοπροβληματισμού

Ενίσχυση κριτικής σκέψης

Εξοικείωση με νέες έννοιες

Ατομική εργασία

Συνεργατική μάθηση

Αξιολόγηση εκπαιδευομένων και εκπαιδευτικού προγράμματος

Ενίσχυση αυτοβελτίωσης σε θέματα εκπαίδευσης ενηλίκων

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ Kalantzis M, Cope B., (2013) Νέα Μάθηση Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης, Εκδόσεις Κριτική (Επιμέλεια Ευγενία Αρβανίτη), κεφάλαιο 1, & Μαγουλά, Χ.Μ. (2009), Εισαγωγή στη Διδακτική των Οικονομικών, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, κεφάλαιο 1, κεφάλαιο 2. & Προσωπικές Σημειώσεις  
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

Kalantzis M, Cope B., (2013) Νέα Μάθηση Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης, Εκδόσεις Κριτική (Επιμέλεια Ευγενία Αρβανίτη), κεφάλαιο 6&

Walstad, W.B. και P. Saunders (2007). Διδάσκοντας Οικονομικά σε Προπτυχιακό Επίπεδο. Εκδόσεις Επίκεντρο: Αθήνα.,κεφάλαιο 3 & Μαγουλά, Χ.Μ. (2009), Εισαγωγή στη Διδακτική των Οικονομικών, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, κεφάλαιο 3 & K. Illeris, J. Peter, R. Kegan, Y. Engeström, B. Elkjaer, J. Mezirow, H. Gardner, P. Alheit, J. Heron, M. Tennant, J. Bruner, R. Usher, T. Ziehe, J. Lave, E. Wenger, D. Wildemeersch, V. Stroobants · μετ. Γ. Κουλαουζίδης (2009) Σύγχρονες θεωρίες μάθησης : 16 θεωρίες μάθησης ...με τα λόγια των δημιουργών τους, Αθήνα: Μεταίχμιο, όλα τα κεφάλαια, & Προσωπικές Σημειώσεις

 
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Kalantzis M, Cope B., (2013) Νέα Μάθηση Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης, Εκδόσεις Κριτική (Επιμέλεια Ευγενία Αρβανίτη), κεφάλαιο 4, & Μαγουλά, Χ.Μ. (2009), Εισαγωγή στη Διδακτική των Οικονομικών, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, κεφάλαιο 8, & Προσωπικές Σημειώσεις  
ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Kalantzis M, Cope B., (2013) Νέα Μάθηση Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης, Εκδόσεις Κριτική (Επιμέλεια Ευγενία Αρβανίτη) κεφάλαιο 7, & Μαγουλά, Χ.Μ. (2009), Εισαγωγή στη Διδακτική των Οικονομικών, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, κεφάλαιο 6, & Hoyt, G.M. και K. McGoldrick (2013). International Handbook on Teaching and Learning Economics. Edward Elgar: Chelthenham, όλα τα κεφάλαια, & Whitehead D.J. (1995) Οικονομική Εκπαίδευση-Διδακτική των Οικονομικών. Εκδόσεις Gutenberg: Αθήνα.-Γιώργος & Κώστας Δαρδανός (Επιμ. και Δ. Μακρίδου-Μπούσιου) κεφάλαιο 7 & Προσωπικές Σημειώσεις  
Η ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Kalantzis M, Cope B., (2013) Νέα Μάθηση Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης, Εκδόσεις Κριτική (Επιμέλεια Ευγενία Αρβανίτη) κεφάλαιο 2, & Whitehead D.J. (1995) Οικονομική Εκπαίδευση-Διδακτική των Οικονομικών. Εκδόσεις Gutenberg: Αθήνα.-Γιώργος & Κώστας Δαρδανός (Επιμ. και Δ. Μακρίδου-Μπούσιου) κεφάλαιο 14 & Walstad, W.B. και P. Saunders (2007). Διδάσκοντας Οικονομικά σε Προπτυχιακό Επίπεδο. Εκδόσεις Επίκεντρο: Αθήνα, κεφάλαιο 17, κεφάλαιο 18 & Προσωπικές Σημειώσεις  
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Kalantzis M, Cope B., (2013) Νέα Μάθηση Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης, Εκδόσεις Κριτική (Επιμέλεια Ευγενία Αρβανίτη) κεφάλαιο 8, & Μαγουλά, Χ.Μ. (2009), Εισαγωγή στη Διδακτική των Οικονομικών, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, κεφάλαιο 7 & Walstad, W.B. και P. Saunders (2007). Διδάσκοντας Οικονομικά σε Προπτυχιακό Επίπεδο. Εκδόσεις Επίκεντρο: Αθήνα, κεφάλαιο 2, κεφάλαιο 3, κεφάλαιο 4, κεφάλαιο 5, κεφάλαιο 6. & Προσωπικές Σημειώσεις  
ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Kalantzis M, Cope B., (2013) Νέα Μάθηση Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης, Εκδόσεις Κριτική (Επιμέλεια Ευγενία Αρβανίτη) κεφάλαιο 3 &

Μαγουλά, Χ.Μ. (2009), Εισαγωγή στη Διδακτική των Οικονομικών, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, κεφάλαιο 5 & Walstad, W.B. και P. Saunders (2007). Διδάσκοντας Οικονομικά σε Προπτυχιακό Επίπεδο. Εκδόσεις Επίκεντρο: Αθήνα, κεφάλαιο 12, κεφάλαιο 13, & Προσωπικές Σημειώσεις

 
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Kalantzis M, Cope B., (2013) Νέα Μάθηση Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης, Εκδόσεις Κριτική (Επιμέλεια Ευγενία Αρβανίτη) κεφάλαιο 5, & Whitehead D.J. (1995) Οικονομική Εκπαίδευση-Διδακτική των Οικονομικών. Εκδόσεις Gutenberg: Αθήνα.-Γιώργος & Κώστας Δαρδανός (Επιμ. και Δ. Μακρίδου-Μπούσιου) κεφάλαιο 2, & Προσωπικές Σημειώσεις  
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ

Kalantzis M, Cope B., (2013) Νέα Μάθηση Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης, Εκδόσεις Κριτική (Επιμέλεια Ευγενία Αρβανίτη) κεφάλαιο 9, & Βεργίδης, Δ., & Κόκκος, Α. (2010) Εκπαίδευση ενηλίκων: Διεθνείς προσεγγίσεις και ελληνικές διαδρομές, Αθήνα: Μεταίχμιο. όλα τα κεφάλαια

Whitehead D.J. (1995) Οικονομική Εκπαίδευση-Διδακτική των Οικονομικών. Εκδόσεις Gutenberg: Αθήνα.-Γιώργος & Κώστας Δαρδανός (Επιμ. και Δ. Μακρίδου-Μπούσιου) κεφάλαιο 20, & Προσωπικές Σημειώσεις

 
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Ι: ΕΡΕΥΝΕΣ ΠΕΔΙΟΥ Whitehead D.J. (1995) Οικονομική Εκπαίδευση-Διδακτική των Οικονομικών. Εκδόσεις Gutenberg: Αθήνα.-Γιώργος & Κώστας Δαρδανός (Επιμ. και Δ. Μακρίδου-Μπούσιου) κεφάλαιο 18, & Προσωπικές Σημειώσεις  
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΙΙ: ΜΕΘΟΔΟΣ PROJECT Whitehead D.J. (1995) Οικονομική Εκπαίδευση-Διδακτική των Οικονομικών. Εκδόσεις Gutenberg: Αθήνα.-Γιώργος & Κώστας Δαρδανός (Επιμ. και Δ. Μακρίδου-Μπούσιου) κεφάλαιο 19, & Προσωπικές Σημειώσεις  
ΟΜΑΔΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Jarvis, P. (2004). Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Κατάρτιση: θεωρία και πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο.όλα τα κεφάλαια, & Προσωπικές Σημειώσεις  
ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Kalantzis M, Cope B., (2013) Νέα Μάθηση Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης, Εκδόσεις Κριτική (Επιμέλεια Ευγενία Αρβανίτη) κεφάλαιο 10, & Whitehead D.J. (1995) Οικονομική Εκπαίδευση-Διδακτική των Οικονομικών. Εκδόσεις Gutenberg: Αθήνα.-Γιώργος & Κώστας Δαρδανός (Επιμ. και Δ. Μακρίδου-Μπούσιου) κεφάλαιο 22 & Walstad, W.B. και P. Saunders (2007). Διδάσκοντας Οικονομικά σε Προπτυχιακό Επίπεδο. Εκδόσεις Επίκεντρο: Αθήνα. κεφάλαιο 19, κεφάλαιο 20, κεφάλαιο 21, κεφάλαιο 22, & Προσωπικές Σημειώσεις  
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:  
Πρόταση 1 ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ& ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Πρόταση 2 ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Πρόταση 3 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ
Πρόταση 4 ΟΜΑΔΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Άλλο ΤΕΛΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΧΡΗΣΗ Η/Υ

ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΗΧΗΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΒΟΛΙΚΟΥ

ΧΡΗΣΗ ΗΛ. ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ E-CLASS

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39 ώρες διδασκαλίας
Διαδραστική συζήτηση 5 ώρες
Πρακτική άσκηση μικροδιδασκαλίας 5 ώρες
Ομαδική άσκηση ανάπτυξης θέματος 5 ώρες
Αυτοτελής μελέτη 21 ώρες
Σύνολο 75 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 50%

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 25%

ΟΜΑΔΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 25

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

φ

Whitehead D.J. (1995) Οικονομική Εκπαίδευση-Διδακτική των Οικονομικών. Εκδόσεις Gutenberg: Αθήνα.-Γιώργος & Κώστας Δαρδανός (Επιμ. και Δ. Μακρίδου-Μπούσιου)

Μαγουλά, Χ.Μ. (2009), Εισαγωγή στη Διδακτική των Οικονομικών, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα

Walstad, W.B. και P. Saunders (2007). Διδάσκοντας Οικονομικά σε Προπτυχιακό Επίπεδο. Εκδόσεις Επίκεντρο: Αθήνα.

K. Illeris, J. Peter, R. Kegan, Y. Engeström, B. Elkjaer, J. Mezirow, H. Gardner, P. Alheit, J. Heron, M. Tennant, J. Bruner, R. Usher, T. Ziehe, J. Lave, E. Wenger, D. Wildemeersch, V. Stroobants · μετ. Γ. Κουλαουζίδης (2009) Σύγχρονες θεωρίες μάθησης : 16 θεωρίες μάθησης ...με τα λόγια των δημιουργών τους, Αθήνα: Μεταίχμιο.

Βεργίδης, Δ., & Κόκκος, Α. (2010) Εκπαίδευση ενηλίκων: Διεθνείς προσεγγίσεις και ελληνικές διαδρομές, Αθήνα: Μεταίχμιο.

Jarvis, P. (2004). Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Κατάρτιση: θεωρία και πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Hoyt, G.M. και K. McGoldrick (2013). International Handbook on Teaching and Learning Economics. Edward Elgar: Chelthenham.